Právě teď

Vážení přátelé krásných umění,

novinky, které jsem právě vystavila, jsou zcela mimořádné.

S velkou radostí Vám představuji nového autora. Není jím nikdo menší než světově proslulý ilustrátor  pan  Jindra Čapek.

Jeho nádherné kresby byste mohli najít v knihách celého světa a pozná je každý, kdo jen trošku vnímá oblast knižní ilustrace.

S Jindrou se znám více než čtvrt století ještě z doby, kdy jsme byli sousedé v Českém Krumlově. Ostatně právě v těchto dnech můžete v Krumlově navštívit jeho rozsáhlou a velkorysou výstavuklášteru klarisek.

V mé nabídce už nyní najdete nejen jeho krásné grafické listy, ale především zcela unikátní kresby , z nichž některé jsou staré více než 40 let

Tím však novinky ani zdaleka nekončí! Mám pro Vás opravdovou lahůdku ve formě 14 fantastických pastelů od žijící legendy české grafiky  pana Pavla Sukdoláka. Jde o velmi staré a unikátní kresby, které mistr obvykle dělal jako vzor pro své fenomenální lepty. I když to neříkám často, jsem si v tomto případě jistá, že jde o skvělou investiční příležitost, která se nebude opakovat.

Dnes jsme doplnila nabídku litografií a leptů Oldřicha Kulhánka, autora našich současných bankovek. Je zde například kompletní soubor velkoformátových aktů Parabola , stejně jako legendárni Prohibity, tedy soubor grafických listů, které byly "odsouzeny k úřednímu spálení" ještě v 70. letech.

Občas dostávám dotaz, jaký je rozdíl mezi sochou a uměleckou plastikou?

Z kunsthistorického hlediska se sochy tvoří ubíráním materiálu a plastiky jeho přidáváním. Příkladem klasické sochy je nedávno nově vystavený  Strážce noci, který je vysochaný z černého mramoru.  Akademický sochař Peter Nižňanský však tvoří také úchvatné umělecké plastiky, které vznikající prastrarým postupem odlévání bronzu či cínu do forem v umělecké slevárně a jejich následným dokončením v ateliéru umělce. I malá socha či plastika se proto tvoří mnoho týdnů či měsíců a ne vždy je toto úsilí korunováno dokonalým výsledkem. 

Pomyslným vrcholem v oblasti materiálu pro uměleckou plastiku je zpracování skla. Odlitky je nutné udělat hned napoprvé dokonale, protože  dodatečná úprava nebo oprava již není možná. Umělci proto mluví o skle jako o ultimativním materiálu, který neodpouští žádné chyby. Prohlédněte si dnešní novinku od Stanislava Béma. Jde o plastisku z litého skla s názvem Hlubina. Kromě rybiček si všiměte i několika bublinek v mase materiálu nebo vertikálních vlnitých linií imitujících vodní rostliny. Obojí svědčí o mistrném zpracování a sklářské virtuozitě.

Těším se na setkání s Vámi.

 

Andrea Škaloudová

10.10.2021